Slovníček marketingových pojmů

Slovníček marketingových pojmů

Bounce Rate

Bounce rate (česky: okamžité opuštění nebo míra okamžitého opuštění) je metrika používaná ve webové analytice. Představuje procento návštěvníků, kteří vstoupí na web a následně jej opustí. Jde tedy o návštěvu jedné stránky na vašem webu.
Zobrazit heslo

Brand

Brand je označení, symbol nebo značka, která je spojena s určitou značkou nebo produktem a pomáhá jej odlišit od ostatních značek nebo produktů na trhu.
Zobrazit heslo

Browser

Browser (česky internetový nebo webový prohlížeč) je program, který umožňuje uživatelům internetu prohlížení webových stránek.
Zobrazit heslo

Buzz marketing

Buzz marketing je jedna z taktik guerilla marketingu či WOM marketingu. Cílem je vyvolání rozruchu, poprasku, bzukotu (buzzu) o značce, produktu, firmě či akci. Jako součást buzz marketingu lze označit i virální marketing či astroturfing.
Zobrazit heslo

CAPTCHA

CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) je test, který má za úkol rozlišit, člověka od robotů, kteří se snaží zneužívat webové formuláře.
Zobrazit heslo

CDP

Anglický název Custom Data Platform (CDP) bychom mohli přeložit jako Zákaznická datová platforma. Jedná se o software, který ukládá kompletní sesbíraná zákaznická data v rozsáhlé marketingové databázi.
Zobrazit heslo

CES (Customer Effort Score)

Customer Effort Score (CES) je metrika, která měří jak snadné nebo naopak náročné bylo pro zákazníka vyřešit nějaký konkrétní úkol při interakci s firmou – například objednat produkt, najít odpověď v nápovědě nebo kontaktovat podporu.
Zobrazit heslo

CPC

CPC — Cost Per Click (česky: Cena za proklik) — je jeden ze způsobů platby v internetovém marketingu.
Zobrazit heslo

CRM

Zkratka CRM je odvozena z anglického pojmu Customer Relationship Management, jenž ve volném překladu znamená Řízení vztahu se zákazníky.
Zobrazit heslo

CSAT (Customer Satisfaction Score)

CSAT je zkratka pro Customer Satisfaction Score – česky skóre spokojenosti zákazníků. Jde o jednu z nejpoužívanějších metrik pro měření kvality zákaznické zkušenosti.
Zobrazit heslo