Slovníček marketingových pojmů

Slovníček marketingových pojmů

Cílová skupina

Cílová skupina označuje konkrétní okruh lidí se společnými charakteristikami, pro které je určena určitá aktivita, produkt, služba nebo forma komunikace.
Zobrazit heslo

DMP

Zkratka DMP pochází z anglického Data Management Platform, což bychom mohli do češtiny přeložit jako Platforma pro správu dat. Pod tímto názvem se skrývá technologie sloužící ke shromažďování, analýze a správě dat o uživatelích.
Zobrazit heslo

DNS

DNS (anglicky Domain Name System) je klíčovou součástí internetu, kterou každý z nás využívá, aniž by o tom věděl. Jde o systém, který umožňuje přeložit názvy webových stránek, které lidé rozumí, na číselné adresy, které rozumí počítače.
Zobrazit heslo

Digitální marketing

Digitální marketing využívá ke komunikaci s cílovou skupinou číslicovou techniku.
Zobrazit heslo

Doména

Doména, z anglického domain name (doménové jméno), je jednoznačné označení počítačů nebo sítí připojených k internetu. Příkladem domény je třeba www.optimal-marketing.cz.
Zobrazit heslo

Děkovací stránka

Děkovací stránka, anglicky thank you page, se zpravidla zobrazí po odeslání formuláře. Většinou se jedná o krátký děkovný text, někdy jednoduchý, jindy originálně pojatý, s potenciálem, který lze využít v rámci komunikace s klienty.
Zobrazit heslo

E-mailová kampaň

E-mailová kampaň je jednou ze základních taktik online marketingu. Využívá se zejména v retenční komunikaci nebo pro oslovení získaných leadů.
Zobrazit heslo

Etarget

Etarget je reklamní systém, který umožňuje inzerentům nakoupit cílenou reklamu placenou za prokliky (PPC reklama) v široké síti partnerských webů.
Zobrazit heslo

Extranet

Extranet je uzavřená počítačová síť či aplikace využívající internetové protokoly. Obvykle spojuje firmu a její nejbližší partnery, dodavatele nebo odběratele.
Zobrazit heslo

FTP

FTP (anglicky File Transfer Protocol) je protokol pro přenos souborů mezi počítači v síti (na internetu).
Zobrazit heslo