Ve službě Google Analytics se okamžité opuštění počítá jako návštěva, která iniciuje pouze jeden požadavek na server Analytics. Příkladem je uživatel, který otevře jedinou stránku na vašem webu a poté z ní odejde, aniž by při této návštěvě vyvolal jakýkoli další požadavek na server Analytics.
Kdy nastává okamžité opuštění
- Kliknutí na odchozí odkaz (tzn. na odkaz vedoucí na stránku na jiném webu)
- Zavření otevřeného okna nebo karty prohlížeče
- Zadání nové adresy URL v prohlížeči
- Kliknutí na tlačítko „Zpět“ a opuštění webu
- Časový limit relace
Proč je dobré tuto metriku sledovat
Vysoká míra odchodů zpravidla naznačuje, že web nefunguje optimálně. Návštěvník si zobrazí pouze jednotlivé stránky, aniž by pokračoval na další, zároveň v rámci určitého časového období neprovede další akci.
Kdy vysoká míra okamžitého opuštění nevadí
- Máte web pouze s jedinou stránkou. Zde logicky nemají uživatelé kam pokračovat a bounce rate může mít hodnotu 100 %.
- Vaše vstupní stránka je tak přesvědčivá, že když ji lidé uvidí, získají veškeré informace a odejdou bez nutnosti prokliku na další stránky webu.