Slovníček marketingových pojmů

Slovníček marketingových pojmů

USP

Unique Selling Proposition (USP), nebo také jedinečná prodejní nabídka, je marketingový koncept, který popisuje jedinečné přednosti nebo charakteristiky produktu, služby nebo značky, které je odlišují od konkurence.
Zobrazit heslo

UX (User Experience)

UX je zkratka pro User Experience, česky uživatelská zkušenost. Označuje celkový dojem, který si člověk odnese z používání produktu, služby nebo webové stránky.
Zobrazit heslo

Vektorová grafika

U vektorové grafiky není obrázek složen z jednotlivých bodů, ale z křivek – vektorů. Vektorová grafika popisuje obrázky pomocí matematických informací o těchto křivkách.
Zobrazit heslo

Virální marketing

Virální marketing je jednou z technik guerilla marketingu. Virální marketing je marketingová technika šíření komerčního sdělení v sociální sítí. Je to plánovaná aktivita, která svojí povahou motivuje příjemce k roli šiřitele.
Zobrazit heslo

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na sekundární výkon kampaní. Důležité je více měření akcí na webu než-li například imprese reklam.
Zobrazit heslo

W3C

Zkratka W3C pochází z anglického World Wide Web Consortium. Jeho hlavní náplní je dohled nad vývojem internetových standardů a technologií, aby se usnadnil proces vzniku nových webů.
Zobrazit heslo

WYSIWYG editor

Zkratka WYSIWYG pochází z anglického názvu What You See Is What You Get. V překladu by text zněl „co vidíš, to dostaneš.“ Tzn. že úpravy v intuitivním editoru jsou vzhledově víceméně totožné s výsledným dokumentem.
Zobrazit heslo

Webový prohlížeč

Webový prohlížeč je program (software), který umožňuje uživatelům internetu prohlížení webových stránek.
Zobrazit heslo

Widget

Widget je malá, obvykle personalizovaná internetová aplikace, která může fungovat mimo webové stránky poskytovatele.
Zobrazit heslo

Wireframe

Wireframe webu (česky také: drátěný model webu) je vizuální maketa, která definuje rozložení obsahu a funkčních prvků na navrhované webové stránce.
Zobrazit heslo