Data jsou utříděna tak, aby vytvořila ucelené profily jednotlivých klientů, se kterými je možné co nejefektivněji pracovat při plánování kampaní a dalších projektů.
Data jsou zpravidla stahována z více zdrojů a jsou přístupna většímu počtu marketingových systémů.
V rámci zákaznických dat se automaticky ukládá vše – od zobrazení reklam až po nákupy a používání produktů.
Data můžeme rozdělit na tři základní typy:
- Demografická data – sem spadají sociálně-ekonomické informace (místo, bydliště, věk, zájmy, sociální třída a podobně).
- Behaviorální data – vznikají jakoukoli interakcí uživatele za použití zařízení, které je připojeno k internetu.
- Transakční data – mají zpravidla komerční nebo právní charakter a spadají sem záznamy o nákupech, registracích, rezervacích a podobně.
Související termíny:
CRM – zkratka pochází z anglického Customer Relationship Management. Jedná se o software, s jehož pomocí je možné shromažďovat veškeré relevantní informace o zákaznících společnosti.
DMP – Zkratka DMP pochází z anglického Data Management Platform. Pod tímto názvem se skrývá technologie sloužící ke shromažďováním, analýze a správě dat o uživatelích.