Děkovací stránka

D
Marketingový slovníček

Děkovací stránka, anglicky thank you page, se zpravidla zobrazí po odeslání formuláře. Většinou se jedná o krátký děkovný text, někdy jednoduchý, jindy originálně pojatý, s potenciálem, který lze využít v rámci komunikace s klienty.

Jedinečnost děkovací stránky

Jedinečnost děkovací stránky spočívá ve skutečnosti, že 100 % uživatelů, kteří ji uvidí, jsou uživatelé, kteří již o produkt nebo služby projevili zájem. Právě zde je významný potenciál. Co by měla děkovací stránka obsahovat?

  • Ujištění – v prvním bodě by měla děkovací stránka uživatele ujistit, že úspěšně dokončil předchozí krok.
  • Poděkování – poděkujte. Ačkoli se jedná o děkovací stránku, ne všechny weby na ní skutečně děkují.
  • Rekapitulace – zopakujte, co právě proběhlo. Poděkujte za nákup nebo přihlášení k newsletteru a sdělte uživateli, co bude následovat. Může to být zaslání objednávky spolu s fakturou na e-mail, odeslání e-booku, doručení prvního newsletteru.

 

Využijte příležitosti

Děkovací stránku můžete využít také k další interakci s uživatelem. Vyzvat ho můžete k odběru newsletteru, věnovat mu slevový kupon na další nákup, upozornit ho na věrnostní program nebo mu nabídnout e-book zdarma.

Komunikaci s klientem lze personalizovat. V případě vhodného publika se hodí pojmout stránku originálně, zapojit vtip a podobně. Vhodně vytvořená děkovací stránka se může stát virální, kolovat v podobě screenů, a vytvářet tak další reklamu.

Ukázka děkovací stránkyUkázka děkovací stránky

Pokud máte web spojený s určitou postavou, ať už fiktivní, nebo reálnou, využijte ji k vyvolání emocí, se kterými se uživatel ztotožní. (zdroj: děkovací stránka, savethechimps.org)

 

Konkrétní funkce děkovací stránky

Před návrhem samotné děkovací stránky by měl být jednoznačně definován její cíl.

  • Nabídka – uživateli lze nabídnout další produkty, služby a podobně.
  • Sdílení – připravte odkaz nebo tlačítko pro sdílení na sociálních sítích a vyzvěte uživatele, ať se podělí s přáteli o radost. Je možné sdílet i slevový kód.
  • Sociální sítě – vyzvěte uživatele, ať se stanou vašimi fanoušky na sociálních sítích.
  • Reference – pokud je to vhodné, například při odeslání poptávky skrze formulář, zobrazte uživateli předchozí pochvalné recenze, abyste ho ujistili, že si zvolil správně.
  • Zpět na web – uživatele můžete také přesměrovat zpět na web, ať už se jedná o zajímavý produkt, službu, nebo blog.
  • Podělte se – s předchozím bodem souvisí také možnost podělit se o know-how psanou formou nebo prostřednictvím podcastu či videa.
  • Zpětná vazba – získejte zpětnou vazbu.

 


Heslo zpracoval: Blanka Kochová 7. 5. 2022 (aktualizace: 7. 4. 2022)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?