Jedinečnost děkovací stránky
Jedinečnost děkovací stránky spočívá ve skutečnosti, že 100 % uživatelů, kteří ji uvidí, jsou uživatelé, kteří již o produkt nebo služby projevili zájem. Právě zde je významný potenciál. Co by měla děkovací stránka obsahovat?
- Ujištění – v prvním bodě by měla děkovací stránka uživatele ujistit, že úspěšně dokončil předchozí krok.
- Poděkování – poděkujte. Ačkoli se jedná o děkovací stránku, ne všechny weby na ní skutečně děkují.
- Rekapitulace – zopakujte, co právě proběhlo. Poděkujte za nákup nebo přihlášení k newsletteru a sdělte uživateli, co bude následovat. Může to být zaslání objednávky spolu s fakturou na e-mail, odeslání e-booku, doručení prvního newsletteru.
Využijte příležitosti
Děkovací stránku můžete využít také k další interakci s uživatelem. Vyzvat ho můžete k odběru newsletteru, věnovat mu slevový kupon na další nákup, upozornit ho na věrnostní program nebo mu nabídnout e-book zdarma.
Komunikaci s klientem lze personalizovat. V případě vhodného publika se hodí pojmout stránku originálně, zapojit vtip a podobně. Vhodně vytvořená děkovací stránka se může stát virální, kolovat v podobě screenů, a vytvářet tak další reklamu.
Pokud máte web spojený s určitou postavou, ať už fiktivní, nebo reálnou, využijte ji k vyvolání emocí, se kterými se uživatel ztotožní. (zdroj: děkovací stránka, savethechimps.org)
Konkrétní funkce děkovací stránky
Před návrhem samotné děkovací stránky by měl být jednoznačně definován její cíl.
- Nabídka – uživateli lze nabídnout další produkty, služby a podobně.
- Sdílení – připravte odkaz nebo tlačítko pro sdílení na sociálních sítích a vyzvěte uživatele, ať se podělí s přáteli o radost. Je možné sdílet i slevový kód.
- Sociální sítě – vyzvěte uživatele, ať se stanou vašimi fanoušky na sociálních sítích.
- Reference – pokud je to vhodné, například při odeslání poptávky skrze formulář, zobrazte uživateli předchozí pochvalné recenze, abyste ho ujistili, že si zvolil správně.
- Zpět na web – uživatele můžete také přesměrovat zpět na web, ať už se jedná o zajímavý produkt, službu, nebo blog.
- Podělte se – s předchozím bodem souvisí také možnost podělit se o know-how psanou formou nebo prostřednictvím podcastu či videa.
- Zpětná vazba – získejte zpětnou vazbu.