Zkrácení URL adresy bývá využíváno hned z několika důvodů:
- Odkaz je zbytečně dlouhý a mohl by rušit v textu při sazbě, kde je potřeba uvést ho v reálné podobě.
- Příliš dlouhý odkaz by se mohl špatně zalamovat v úzkém prostoru pro text.
- URL může obsahovat kampaňové parametry (měřicí značky, které využívají analytické systémy, například Google Analytics, v rámci měření dat).
- Odkazy jsou zkracovány také kvůli QR kódům – čím je odkaz kratší, tím je QR kód méně komplikovaný a snadněji se načítá.
- V případě potřeby affiliate odkazu slouží zkracovač URL k jeho skrytí.
Mezi známé zkracovače URL adres patří například bit.ly nebo tinyurl.com.
URL adresa s měřicími parametry před a po zkrácení
Původní podoba URL adresy:
Zkrácená podoba URL adresy:
https://www.priklad.cz/damske_kratke_saty
Některé stránky, například Mapy.cz, nabízí zkrácení URL adres z praktických důvodů samy:
Původní podoba URL adresy:
Zkrácená podoba URL adresy, kterou je možné dále sdílet: