M
Marketingový slovníček

XML Sitemap je soubor obsahující odkazy na všechny stránky webu

XML Sitemap znamená v překladu „mapa webu“, je to soubor, který patří mezi nástroje SEO. Díky ní mohou vyhledávače snadněji indexovat všechny části webu, které jsou pro indexování povoleny. Jedná se o speciální XML soubor, který se ukládá do kořenového adresáře a slouží především pro roboty vyhledávačů, jako jsou Google nebo Seznam. Poskytuje jim informace o URL adresách webu a usnadňuje procházení.

XML sitemap rovněž slouží ke kontrole dostupnosti jednotlivých stránek v rámci nástroje Google Search Console či Bing Webmaster Tools.

Co sitemap obsahuje – kromě povinných tagů, které obsahují kódy pro každou URL adresu webu, můžete robotovi vyhledávače například říct, kdy byly stránky naposledy aktualizované, jak často se mění v průměru jejich obsah, případně můžete určit prioritu podstránek.

Proč mít sitemap – sitemap není podmínkou a vyhledávače naleznou webové stránky i bez něj, ale v některých případech může výrazně pomoci. Například když je web velký a jednotlivé stránky nejsou dostatečně propojené, jedná se o nový web, o kterém vyhledávače ještě neví, nebo o web s multimediálním obsahem. Je to v podstatě doplněk, který umožní vyhledávacím robotům snadnější orientaci.


Heslo zpracoval: Marek Rolný 14. 11. 2017 (aktualizace: 2. 1. 2024)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?