Přednostní výpis vs. PPC model
V době, kdy byl tento model používán, fungoval na základě placených odkazů, propojených s konkrétními klíčovými slovy. Ve chvíli, kdy uživatel zadal klíčové slovo do vyhledávače, byly odkazy vypsány přednostně. Na rozdíl od PPC modelu se za službu platilo obvykle měsíčně.
S přednostními výpisy se pojila řada nevýhod. Jednou z nich byla cena, za kterou mohl být pořízen. Částka byla často vyšší než cena za PPC. Další nevýhodou byl jejich omezený počet k určitým klíčovým slovům.
SEM — search engine marketing
Přednostní výpisy jsou úzce spojeny s marketingem ve vyhledávačích neboli SEM (search engine marketing). Pod tento pojem jsou řazeny veškeré marketingové aktivity, jejichž primárním úkolem je zvýšit návštěvnost webové stránky z výsledků vyhledávání.
Známe dva způsoby, jakými se web zobrazuje ve výsledcích vyhledávání:
- Reklama – majitel webové stránky zaplatí reklamu (přednostní výpis, PPC reklamu apod.) .
- Organicky – webovou stránku zaindexuje robot vyhledávače a následně ji zobrazí ve výsledcích vyhledávání.
V důsledku lze proto marketing ve vyhledávačích rozdělit na SEO a PPC reklamu.