Jinak a jednoduše řečeno: Kolik procent z tržeb tvoří náklady.
K čemu slouží metrika PNO?
Podíl nákladů na obratu reflektuje efektivitu reklamní kampaně ve smyslu finančním. Zjednodušeně: Čím menší je PNO, tím lépe. Pokud je PNO příliš vysoké, kampaň se finančně nevyplácí. Průběžnou optimalizací kampaní se pak naopak PNO dá snižovat a kampaň se stává výnosnější. Pokud je zachováno dobré PNO, nemá smysl rozpočet reklamní kampaně omezovat.
Příklad výpočtu PNO
V e-shopu máte produkt za 10 000 Kč. Kampaň nastavíte tak, že produkt prodáte za 10 000 Kč a nákup reklamy vás bude stát 1 500 Kč. Hrubé PNO je v tomto případě 15%.
(Náklady: 1 500 Kč / Tržby: 10 000 Kč) * 100 = PNO 15%
Jak vypočítat čisté PNO?
Započítejte do nákladů i další faktory, například odměnu agentuře apod. Pokud kampaň není rentabilní, pak je třeba přistoupit k její optimalizaci.
PNO je mj. i důležitým ukazatelem pro měření výkonnosti PPC kampaní. Tuto metriku používá např. Google Ads a od roku 2013 i reklamní systém Sklik.
Mohlo by vás zajímat:
- Případová studie: Snížení PNO ze 74,06 % na 8,87 %
- 7 tipů pro efektivnější PPC kampaně
- Nastavení a správa PPC kampaní