P
Marketingový slovníček

Pojem perex pochází ze žurnalistiky a představuje krátký úvod k článku v rozsahu několika vět. Perex slouží k upoutání pozornosti. Jeho cílem je zaujmout natolik, aby se čtenář rozhodl přečíst si článek celý.

Pokud se podíváme hlouběji, v původním polygrafickém významu slova se jednalo o titulek koncipovaný na šířku všech sloupců novin nebo časopisu.

Metoda obrácené pyramidy se používá nejen v žurnalistice.Metoda obrácené pyramidy se používá nejen v žurnalistice.

Zásady poutavého perexu

  • Máte přibližně 10 sekund, během nichž musíte uživatele přesvědčit, aby si text přečetl.
  • Článek by měl fungovat sám o sobě i po odstranění perexu.
  • Nejzajímavější informace by měly být uvedeny hned na začátku.
  • Součástí perexu je často už samotný prodejní argument (USP – unique selling proposition).

Některé weby mají předem definovanou délku perexu.

Obrácená pyramida – jedná se o jeden z principů publicistiky, kdy jsou do perexu zařazeny ty nejzajímavější informace. Článek už je dále pouze rozvíjí.

ukázka perexu, zdroj: optimálně.netukázka perexu, zdroj: optimálně.net

 


Heslo zpracoval: Blanka Kochová 17. 3. 2022

Jste připraveni vyladit svoji strategii?