O
Marketingový slovníček

Omnichannel je v marketingovém světě označení pro způsob vzájemně propojené komunikace skrze různé kanály, platformy či zařízení.

V omnichannel strategii je uživatel uprostřed řetězce vzájemně propojených komunikačních a prodejních kanálůV omnichannel strategii je uživatel uprostřed řetězce vzájemně propojených komunikačních a prodejních kanálů

V dnešní době se běžně stává, že uživatel začíná nákupní proces na jiném zařízení, než na kterém jej dokončí. Podle průzkumu Googlu jde až o 85 % zákazníků e-shopů.

Omnichannel vs. multichannel

V omnichannel strategii je uživatel uprostřed řetězce vzájemně propojených komunikačních a prodejních kanálů. Cílem omnichannel komunikace je zajistit jeden komplexní a konzistentní zážitek, který se odehrává na větším počtu kanálů a zařízení současně.

Multichannel strategie sice využívá všechny komunikační a prodejní kanály, ale bez jejich vzájemného propojení. Uživateli tak kupříkladu zobrazujeme akviziční reklamu na Facebooku bez vědomí toho, že si na jiném zařízení již prohlédl několik jiných části naší marketingové komunikace.


Mohlo by vás zajímat:


Heslo zpracoval: Marek Rolný 3. 12. 2021 (aktualizace: 8. 3. 2022)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?