V dnešní době se běžně stává, že uživatel začíná nákupní proces na jiném zařízení, než na kterém jej dokončí. Podle průzkumu Googlu jde až o 85 % zákazníků e-shopů.
Omnichannel vs. multichannel
V omnichannel strategii je uživatel uprostřed řetězce vzájemně propojených komunikačních a prodejních kanálů. Cílem omnichannel komunikace je zajistit jeden komplexní a konzistentní zážitek, který se odehrává na větším počtu kanálů a zařízení současně.
Multichannel strategie sice využívá všechny komunikační a prodejní kanály, ale bez jejich vzájemného propojení. Uživateli tak kupříkladu zobrazujeme akviziční reklamu na Facebooku bez vědomí toho, že si na jiném zařízení již prohlédl několik jiných části naší marketingové komunikace.
Mohlo by vás zajímat:
- Komunikační model AIDA
- Komunikační framework See Think Do Care
- Návrh strategie a marketingové komunikace