Mezi off-page faktory můžeme zařadit zpětné odkazy, sociální signály a personalizaci výsledků vyhledávání.
Zpětné odkazy
Kvalita a počet zpětných odkazů
Zpětný odkaz na zvolenou stránku je pro fulltextový vyhledávač něco jako reference. Čím více odkazů na zvolenou stránku vede, tím lépe je stránka vyhledávači hodnocena. Pozor, není rozhodující jen počet, ale také kvalita a relevantnost odkazů. Pro vyhledávače je ideální, když zpětné odkazy vznikají přirozeně a z tématický podobných webových stránek. Nákup zpětných odkazů, za účelem manipulace s ranky, hodnotí vyhledávače negativně.
Tvar zpětného odkazu
Při odkazování na zvolenou stránku je poměrně důležitý i text odkazu — tzv. anchor text.
Příklad méně vhodného zápisu odkazu v HTML kódu, kde je anchor text slovo zde, které není pro cílovou stránku nijak relevantní.
Informace o linkbuildingu najdete zde
Příklad vhodnějšího zápisu odkazu v HTML kódu, kde je anchor text slovo linkbuilding, které je relevantní pro cílovou stránku.
Informace na téma linkbuilding
I zpětné odkazy vedoucí na zvolenou stránku v rámci vlastního webu se počítají. A mnohdy bývá odkaz z vlastního webu hodnotnější, než odkaz z úplně jinak zaměřeného webu.
Sociální signály
Off-page signály ze sociálních sítí hrají v hodnocení zvolené stránky stále důležitější roli. Vyhledávače (zejména Google) berou v potaz, jak moc se o vaší stránce mluví v respektovaných sociálních sítích typu Facebook, Twitter či Google plus.
Důvěryhodnost
Důvěryhodnost a autorita zvolené domény je pro vyhledávače rovněž vemi důležitým off-page faktorem. Vyhledávače „odměňují“ stránky a domény, které dlouhodobě vykazují podobnou činnost.
Personalizace výsledků vyhledávání
Pozice ve vyhledávačích stále více ovlivňuje také umístění a chování uživatele, který pokladá dotaz. Vyhledávače se snaží dávat svým uživatelům výsledky na míru a tak mezi off-page faktory můžeme zařadit i zemi a místo, kde se daný uživatel právě nachází, to, zda zvolenou stránku pravidelně navštěvuje či zda na ni v sociálních sítích odkazují jeho přátelé.