Všeobecně známým příkladem marketingové automatizace jsou personifikovaná obchodní sdělení. Emaily šité na míru konkrétnímu člověku jsou realizovány za pomoci strojového zpracování, a to počínaje oslovením a konče konkrétními informacemi o produktu, o který zákazník projevil zájem nebo by o něj mohl mít zájem. Marketingová automatizace je základem pro masovou marketingovou komunikaci. Bez automatizace by nebylo možné odesílat personifikovaná obchodní sdělení většímu počtu osob.
Dnes se však automatizace neomezuje pouze na emailing. Existuje nepřeberné množství příležitostí, jak si usnadnit práci a zvýšit efektivitu marketingových operací. Především v oblasti automatizace online marketingu se v posledních několika letech jedná o stále stoupající trend. Marketérům pomáhá lépe pracovat s více lidmi a cílovému publiku nabízí lepší a cílenější marketingovou komunikaci napříč médii. Marketingoví specialisté dnes více než jindy pracují více s procesy než se samotnými lidmi. Tyto procesy jsou automatizovány a marketingová oddělení o malém počtu zaměstnanců mohou díky automatizaci komunikovat s velkým množstvím osob za pomoci specifických osobních údajů.
Velké množství dat? Automatizace pomůže
Dnes více než jindy máme přístup k obrovským kvantům dat všeho druhu. Aby bylo možné tato data adekvátně využít, je nutné s nimi chytře pracovat. Pojmy jako big data či business intelligence si již dávno našly svoje místo především v korporátní sféře. Nicméně mnohé služby poskytované formou SaaS dnes nabízejí možnost automatizovat zpracování dat. Zpracovaná data jsou nadále využívána nejen v marketingové komunikaci.