Long Tail se využívá zejména v SEO a PPC reklamě. Optimalizace PPC kampaní na long tail je velmi důležitá, protože tak dosahujeme velmi přesného cílení při nižších nákladech na kampaň a také výrazně lepší konverzní poměr.
Strategie Long Tail
Strategie Long Tail využívá tzv. Paretovo pravidlo, které říká, že 20 % návštěvnosti webu z vyhledávačů generují velmi populární klíčová slova, ale zbylých 80 % návštěvnosti z vyhledávání tvoří velmi specifická slova a fráze s nízkou mírou popularity.
Např.: Slovo „reality“ je velice populární a hledá ho denně tisíce uživatelů. Pokud budeme tedy webovou stránku či PPC kampaň optimalizovat na slovo reality, musíme z důvodu popularity počítat s vysokou cenou. Pokud ale budeme webovou stránku či PPC kampaň optimalizovat na klíčové slovo „rodinný domek 4+1 Brno“ bude objem hledání sice výrazně nižší (řádově jednotky), ale cílení je mnohem přesnější a náklady na optimalizaci budou velmi nízké.
Long tail a počet hledaných slov
Každý je jiný, a stejnou věc hledá každý člověk trochu jinak. Návštěvníci z vyhledávačů na web přichází na stovky a tisíce frází, které nás mnohdy ani ve snu nenapadnou. Všiměte si v Google Analytics počtu návštěv a počtu klíčových slov, které tyto návštěvy přivedly.
Související odkazy:
Naše SEO služby
- SEO — Rádi vám poskytneme komplexní služby v oblasti optimalizace pro vyhledávače. Od zpracování úvodní SEO analýzy až po dlouhodobou spolupráci na budování cílené návštěvnosti z vyhledávačů.
- Tvorba obsahu — Obsah je v optimalizaci pro vyhledávače tím nejdůležitějším faktorem. Navrhneme pro vás obsahovou strategii, která vaši cílovou skupinu zasáhne jako letící šíp a přinese vám potřebné výsledky.