Typy konverzí na webových stránkách
Na firemních webech můžeme obvykle sledovat následující typy konverzí:
- Odeslání objednávky zboží z e-shopu
- Odeslání poptávky
- Odeslání vyplněného kontaktního formuláře
- Registace do zkušební verze či jiného systému
- Přihlášení k odběru newsletteru
- Stažení souboru z webu
- Kliknutí na odkaz, který vede ke splnění cíle
Výpočet konverzního poměru
Konverzní poměr (%) = (počet konverzí / počet návštěvníků webu) * 100
Někdy se počet konverzí dělí počtem zobrazených stránek nebo počtem unikátních IP adres. Není to ale úplně běžné.
Jak sledovat konverzní poměr
Konverzní poměr webové stránky můžete měřit pomocí různých analytických nástrojů, např. pomocí populárního nástroje Google Analytics.
Dosažení konverze můžeme v Google Analytics sledovat např. i pomocí nastavení cesty k cíli. Pak můžeme vidět, kde návštěvníci námi definovanou cestu k cíli nejčastěji opouštějí.
Jaký konverzní poměr e-shopu je dobrý?
Jako mezník v úspěšnosti či neúspěšnosti e-shopu se často uvádí konverzní poměr 1 %. Snaha provozovatele webu je, aby byl konverzní poměr co nejvyšší. Průměrný konverzní poměr e-shopu se obvykle pohybuje v jednotkách procent. Určitě se ale najdou i značky, u kterých bude konverzní poměr dvouciferné číslo.
Jak zvýšit konverzní poměr
Pokud je konverzní poměr nízký, je třeba pomocí analytických nástrojů zjistit, kde je problém a výkon webu optimalizovat.
Možná vás bude zajímat:
- Jak nastavit cíle v Google Analytics
- Webová analytika — časté otázky
- Optimalizace webu a konverzního poměru