K
Marketingový slovníček

Termín konverze (ve světě marketingu) popisuje situaci, kdy příjemce marketingového sdělení nebo návštěvník webu provede akci, která je cílem daného sdělení či webové stránky.

Typicky je konverzí např. odeslaná objednávka či odeslání formuláře na webové stránce.

Konverze webuKonverze webu

Online konverze

Při online konverzi dochází k proměně návštěvníka webu na lead nebo přímo zákazníka. Na firemních webech můžeme obvykle sledovat následující typy konverzí:

  • Odeslání objednávky zboží z e-shopu
  • Odeslání poptávky
  • Odeslání vyplněného kontaktního formuláře
  • Registrace do zkušební verze, dema či jiného systému
  • Přihlášení k odběru newsletteru
  • Stažení souboru z webu
  • Kliknutí na odkaz, který vede ke splnění cíle

Měření konverzí

K měření online konverzí můžete využívat např. Google Analytics nebo i řadu dalších nástrojů a služeb. 

S termínem konverze úzce souvisí pojem konverzní poměr. Oba termíny se často používají jako klíčové metriky (KPI), které slouží k vyhodnocování úspěšnosti webových stránek.


Možná vás bude zajímat:


Heslo zpracoval: Marek Rolný 6. 3. 2022 (aktualizace: 4. 6. 2022)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?