Typicky je konverzí např. odeslaná objednávka či odeslání formuláře na webové stránce.
Online konverze
Při online konverzi dochází k proměně návštěvníka webu na lead nebo přímo zákazníka. Na firemních webech můžeme obvykle sledovat následující typy konverzí:
- Odeslání objednávky zboží z e-shopu
- Odeslání poptávky
- Odeslání vyplněného kontaktního formuláře
- Registrace do zkušební verze, dema či jiného systému
- Přihlášení k odběru newsletteru
- Stažení souboru z webu
- Kliknutí na odkaz, který vede ke splnění cíle
Měření konverzí
K měření online konverzí můžete využívat např. Google Analytics nebo i řadu dalších nástrojů a služeb.
S termínem konverze úzce souvisí pojem konverzní poměr. Oba termíny se často používají jako klíčové metriky (KPI), které slouží k vyhodnocování úspěšnosti webových stránek.
Možná vás bude zajímat:
- Konverzní poměr
- Jak nastavit měření konverzí v Google Analytics
- Optimalizace webu a zvyšování počtu konverzí