Facebook Ads se zobrazují na sociální síti Facebook, Instagramu, v Messengeru a Audience Network.
Silnou stránkou reklamy na Facebooku je možnost velice dobře cílit na vybranou audienci. I proto se Facebook reklamy velice často používají vedle PPC reklamy ve vyhledávání pro akvizici nových zákazníků.
Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.
Formáty Facebook reklam se v posledních letech neustále proměňují, každý formát má přitom různé technické požadavky, pravidla pro reklamu, podporované účely a výzvy k akci. Kvalitní nastavení Facebook kampaně proto doporučujeme přenechat profesionálům. Nejen že ušetříte čas potřebný k nastudování všech pravidel, ale rovněž ušetříte nemalé finanční prostředky a vyvarujete se zbytečných chyb.
Formáty reklamy Facebook Ads
- Obrázek
- Video
- Sbírka
- Rotující formát
- Rychlé prostředí
Možnosti cílení reklamy Facebook Ads
- Lokalita - ze seznamu vybíráte určitou zemi či lokalitu
- Pohlaví - cílit můžete na ženy, muže či obě pohlaví
- Věk - můžete si vybrat jednu z věkových skupin
- Jazyk - můžeme cílit na základě používání určitého jazyka
- Podrobné cíléní - můžeme cílit anebo vyločovat cílení na základě demografických údajů, zájmů a chování (můžeme cílit např. na rodiče, zájemce o určitou věc, nákupního chování, dosaženého vzdělání apod.)
- Spojení - na lidi můžeme cílůit anebo je vylučovat na základě spojení s našimi stránkami, aplikacemi, událostmi, apod.
- Vlastní okruh uživatelů - můžeme je vytvářet z našich seznamů, na základě Facebook pixelu, Facebook SDK nebo na základě projeveného zájmu na Facebooku.
- Podobný okruh uživatelů - můžeme cílit na uživatele podobné lidem z našich okruhů.
Platba za kliknutí
- Rozpočet na den - doporučujeme minimálně 9.00 USD
- Minimální cena za klik - obecně je minimální cena 0,1 USD (cena za CPC neurčuje kvalitu výslewdků kampaně, přesto je ukazatelem)
Pozn.: Ideální rozpočet je potřeba stanovit individuálně dle daného projektu. Stejně jako u PPC reklam je pro nás spíše než samotná cena reklamy důležité PNO.
Mohlo by vás zajímat:
- Jak založit Facebook Business Manager
- Blog: Články na téma Facebook
- Facebook a sociální sítě pro firmy