Aby bylo možné tento prvek úspěšně zařadit do online marketingové kampaně, je potřeba nejprve pojmenovat, co přesně od uživatele chceme. Ve chvíli, kdy máme jasný cíl, máme i samotnou výzvu, například: „Registrujte se k odběru newsletteru,“ „Přečtěte si více,“ nebo „E-book ke stažení ZDARMA.“
Tím se dostáváme k samotným webovým stránkám projektu, které by měly mít definovaný konkrétní cíl pro maximální efektivitu. V tomto momentě je CTA jedním z návrhů pro dosažení tohoto cíle prostřednictvím konverzí.
Ve chvíli, kdy je CTA výzva součástí banneru nebo zajímavě umístěného odkazu, má zpravidla větší dosah oproti prostému odkazu v textu, protože dokáže uživatele zaujmout.
Kromě reklamních bannerů se můžeme s výzvou k akci setkat také na sociálních sítích, v rámci textových inzerátů, blogových příspěvků a podobně.
Obecná doporučení pro CTA tlačítka
Stále platí, že tlačítka fungují nejlépe. Při tvorbě CTA tlačítka lze pracovat s několika silnými kartami:
Barva – každá barva má jiný význam, vyvolá odlišný pocit a hodí se do kombinace s jiným produktem či službou. Červená je vyzývavá a působí agresivně, zlatá je elegantní, zelená je spojená s přírodou a tak dále.
Emoce – i do několika slov lze vložit silnou emoci, podtrženou konkrétní barevnou kombinací, obrazovým materiálem či zvukovou stopou.
Asociace – skrze sdělení lze vyvolat asociaci, která uživatele přivede skrze hlubší vzpomínku nebo prožitek k provedení konkrétní akce.
Symbol – lze využít také řadu symbolů. Například symbol poštovní schránky pro odebírání newsletteru nebo knihy pro zaslání e-booku.
A/B testování
Ať už vypadá na monitoru CTA tlačítko sebelépe, zpravidla se vyplatí vytvořit více variant a zařadit A/B testování, které nápad skutečně prověří.
Podoba call to action by měla být zaměřena na cílovou skupinu, vycházet z grafického manuálu, pokud je k dispozici a respektovat celkovou komunikační strategii značky.
Ukázka CTA tlačítek
Na závěr jsme vybrali ukázku originálně pojatých CTA tlačítek pro vaši inspiraci: