Reklamní systém Google AdWords je jedním z primárních zdrojů příjmů společnosti Google a zároveň jedním z nejdůležitějších reklamních systémů světa. V roce 2016 dosáhly příjmy společnosti jen z Google AdWords neuvěřitelných 79.4 miliard amerických dolarů. To samo o sobě dává znát, že Google AdWords opravdu funguje.
Google AdWords je v České republice spolu s Sklik.cz hojně využívaným reklamním systémem pro výkonnostní marketing. Díky svému opravdu širokému dosahu je oblíbeným placeným zdrojem pro generování návštěvnosti webu.
Nejčastější formou užití Google AdWords je PPC reklama, která umožňuje oslovit zákazníky ve správný čas a na správném místě díky pokročilým možnostem cílení internetové reklamy.
Google AdWords lze v zásadě rozdělit na Search, Display a Shopping. Všechny tři součástí mají svůj smysl.
Google Search
Zobrazuje reklamy na základě zadané vyhledávací fráze ve výsledcích vyhledávání.
Display
Zobrazuje reklamy v partnerské síti AdSense, v poště Gmail nebo v aplikacích.
Google Shopping / Merchant Center
Data z XML produktového feedu se zobrazují společně s reklamou ve vyhledávací síti při vyhledávání relevantních produktů.