Praktické příklady jednotlivých typů shod
Klíčové slovo a způsob zápisu | Typ shody | Fráze při kterých se zobrazí PPC reklama | Fráze při kterých se nezobrazí PPC reklama |
---|---|---|---|
dovolená u moře | volná | dovolená u moře last minute dovolená nabídka zájezdů chorvatsko |
|
"dovolená u moře" | frázová | dovolená u moře levná dovolená u moře dovolená u moře last minute luxusní dovolená u moře |
last minute dovolená nabídka zájezdů chorvatsko |
[dovolená u moře] | přesná | dovolená u moře | last minute dovolená nabídka zájezdů chorvatsko luxusní dovolená u moře |
Volná shoda
Volná shoda přivádí na web nejvíc návštěvníků, ale nejméně zákazníků.
Při volné shodě se reklamy automaticky spouštějí na relevantní varianty klíčových slov (včetně těch, které obsahují pravopisné chyby), a to i když se tyto výrazy nenacházejí v seznamu klíčových slov. To na první pohled vypadá jako výhoda, ale na druhé straně vám mohou PPC systémy zobrazovat inzeráty i na podobná slova či fráze a ty mohou být ve výsledku obsahu vaší kampaně docela vzdálená.
Volná shoda je výchozím typem shody, který se přiřadí ke každému klíčovému slovu, u něhož nenastavíte jiný typ shody.
Příklad volné shody
Pokud máme v naší reklamní sestavě klíčové slovo dovolená u moře zobrazí se naše reklama naříklad i na vyhledávací dotaz nabídka zájezdů.
"Frázová shoda"
Frázová shoda vám pomůže zasáhnout více zákazníků, ale přitom umožňuje poměrně přesné cílení.
Vyhledávací dotaz uživatele musí obsahovat všechny výrazy obsažené v zadaném klíčovém slově v takovém pořadí jak jsou uvedeny.
Klíčové slovo ve frázové shodě zadáte tak, že výrazy, pro které se má zobrazit shoda, umístíte do uvozovek.
Příklad frázové shody
Pokud použijeme klíčové slovo "dovolená u moře" z předchozího příkladu, zobrazí se naše reklama například na vyhledávací dotaz levná dovolená u moře ale už ne na dotaz nabídka zájezdů nebo last minute dovolená.
[Přesná shoda]
Při analýze výkonu klíčových slov obvykle dojdete k závěru, že nejlepšího konverzního poměru dosahuje přesná shoda.
S přesnou shodou získáte obvykle vyšší míru prokliku (CTR), protože reklamy budou obsahovat přesné znění vyhledávacích dotazů, které uživatelé zadávají.
Klíčové slovo v přesné shodě zadáte tak, že výrazy, pro které se má zobrazit shoda, umístíte do hranatých závorek.
Příklad přesné shody
Pokud opět použijeme klíčové slovo [dovolená u moře], zobrazí se naše reklama pouze na vyhledávací dotaz dovolená u moře, ale už ne na dotaz levná dovolená u moře nebo last minute dovolená u moře.
Vylučující klíčová slova
Vylučující klíčová slova jsou taková slova, na která nechceme zobrazovat svůj inzerát. Vhodné je jich použít k odfiltrování provozu z vyhledávání zejména tehdy, pokud používáte v reklamní sestavě hodně slov ve volné shodě.
Vylučující klíčové slovo zadáte tak, že před výraz, na který nechcete svoji reklamu zobrazovat zadáte znaménko mínus.
Pamatujte: Pro úspěšnou PPC kampaň nepoužívejte pouze klíčová slova ve volné shodě, ale využijte všech typů shod, které vám pomohou v efektivnějším cílení vašich on-line inzerátů.