Pracovali jsme společně již na několika projektech, kdy ten nejdlouhodobější je rozvoj e-shopu vzduchotechnika.cz. Momentálním cílem je zvýšit počet klientů v německy mluvících zemích, proto jsme se rozhodli vytvořit kampaň se zahraniční akvizicí B2B klientů.
Návrh a strategie
Pro tento projekt jsme navrhli strategii na generování leadů. Cílem bylo dostat na kvalitní landing page kvalitní publikum pro generování leadů a následně vytvořit automatickou komunikaci, která pomůže obchodníkům v komunikaci s potencionálními klienty.
Průběh spolupráce / akvizice leadů
V první fázi spolupráce jsme na základě analýzy vytvořili landing page pro německy mluvící trh. Tuto landing page jsme realizovali od grafického návrhu, přes programování po nastavení analytiky a celkové spuštění webu. Následně jsme potřebné funkce pomocí přímé komunikace přes API napojili na e-mailový posílač.

V posledním kroku vývoje landing page jsme nasadili analytické nástroje, tzn. vložení a nastavení JavaScript kódů do webu nebo nástroje Google Tag Manager. Ve službě Google Analytics 4 jsme následně nastavili měření návštěvnosti a odeslání obou formulářů na webu, které představíme níže.
Po dokončení překladů do německého jazyka a vložení textů do webu, následovalo finální testování celého webu - zobrazení webu, naprogramované funkce, formuláře, měření apod.

V akvizici v obsahových sítích dostáváme na web potencionální klienty, kteří mají 2 možnosti akce.
- Možnost zažádat o náš katalog formou formuláře
- Možnost poslat nám žádost o zaslání vzorku zdarma opět formou formuláře

Po vyplnění těchto formulářů se potencionální klient dostane do námi vytvořené automatické e-mailingové cesty, kde představujeme benefity společnost a díky této sadě e-mailů mu poděkujeme, přesvědčíme o nákupu vzduchotechnických komponentů právě od nás a předáme ho do kontaktu s obchodním zástupcem D-klimy.
K akvizici využíváme také sociální sítě a to zejména Instagram, Facebook, LinkedIn a TikTok. Na těchto sociálních sítích se snažíme budovat správnou komunitu uživatelů. Kromě tvorby obsahu jsme spustili podpůrné kampaně, aby společnost D-klima byla více vidět v cílení zejména na Německo.
Vzhledem k tomu, že jsou tyto kampaně spuštěny teprve krátce, mají velký dosah.
Příkladem může být video z TikToku, které mělo přes 50 000 zhlédnutí za 9 dní propagace.
Tvorba obsahu probíhala ve spolupráci s našim partnerem Michalem Šteflovičem, který se postaral nejen o tvorbu obsahu, ale i o následnou postprodukci.
Shrnutí
Ke spuštění tohoto projektu jsme kromě realizace webu nastavili veškeré marketingové kanály, které budeme v následujících měsících optimalizovat tak, abychom dosahovali těch nejlepších výsledků.
Shrnutí hlavních oblastí, ve kterých jsme odvedli práci jsou: spuštění webu d-klima.eu, plnění plánu podpůrné komunikace na sociálních sítích (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn), Nastavení a správa PPC kampaní, nastavení, spuštění a správa automatického e-mailingu, příprava spuštění placených kampaní na sociálních sítích.