E-mailová kampaň

E
Marketingový slovníček

E-mailová kampaň je jednou ze základních taktik online marketingu. Využívá se zejména v retenční komunikaci nebo pro oslovení získaných leadů.

S databází e-mailových kontaktů na stávající či potenciální zákazníky se vyplácí pracovat systematicky.

Cílem e-mailových kampaní, které bývají součástí širších komunikačních strategií, je doručit relevantní a personalizovaný obsah na míru konkrétním uživatelům.

Hromadné newslettery — tzn. obecný, nepersonalizovaný či dokonce nevyžádaný e-mailing uživatele příliš nezajímá. Moderní e-mailingové nástroje dnes nabízí možnost posílat uživatelům mnohem zajímavější a úzce cílený „obsah na míru“.

Stěžejním prvkem e-mailových kampaní je poutavý předmět. Samotný text e-mailu má za cíl dát příjemci důvod k provedení požadované akce — proklik do e-shopu, přihlášení k odběru nebo například přečtení rozšířené verze článku přímo na webu.

Základem pro personalizovaný e-mailing je marketingová automatizace, která zajišťuje potřebné procesy.

Mohlo by vás zajímat


Heslo zpracoval: Marek Rolný 21. 3. 2018 (aktualizace: 4. 2. 2022)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?