S databází e-mailových kontaktů na stávající či potenciální zákazníky se vyplácí pracovat systematicky.
Cílem e-mailových kampaní, které bývají součástí širších komunikačních strategií, je doručit relevantní a personalizovaný obsah na míru konkrétním uživatelům.
Hromadné newslettery — tzn. obecný, nepersonalizovaný či dokonce nevyžádaný e-mailing uživatele příliš nezajímá. Moderní e-mailingové nástroje dnes nabízí možnost posílat uživatelům mnohem zajímavější a úzce cílený „obsah na míru“.
Stěžejním prvkem e-mailových kampaní je poutavý předmět. Samotný text e-mailu má za cíl dát příjemci důvod k provedení požadované akce — proklik do e-shopu, přihlášení k odběru nebo například přečtení rozšířené verze článku přímo na webu.
Základem pro personalizovaný e-mailing je marketingová automatizace, která zajišťuje potřebné procesy.
Mohlo by vás zajímat
- Segmentace a cílení v e-mailingu: Posílejme jen takové zprávy, o které adresát stojí
- Jak zvýšit open rate vašich e-mailů
- Automatizace e-mailingu