Přístupnost webu

P
Marketingový slovníček

Přístupný web je web bez bariér, který plně respektuje své uživatele. Respektuje jejich trvalé či dočasné zdravotní nesnáze, technické vybavení, jejich znalosti nebo dovednosti.

Přístupnost webových stránek bývá často mylně chápána jako záležitost, která se týká jen malého množství zdravotně hendikepovaných uživatelů.

Ve skutečnosti ovšem zahrnuje i řadu dalších uživatelů. Jsou to například:

  • Barvoslepí, slabozrací a jinak zrakově postižení
  • Dyslektici a lidé s poruchami učení
  • Uživatelé s trvalou či dočasnou nemožností používat horní končetiny
  • Majitelé zastaralých počítačů
  • Uživatelé minoritních operačních systémů a prohlížečů
  • Uživatelé jiných zobrazovacích zařízení
  • Roboti vyhledávačů

Podle některých zdrojů je jistým způsobem omezena téměř třetina uživatelů internetu. Tzn. každý třetí zájemce o vaše webové stránky.

Web pro každého

Zakladatel technologie www a ředitel konsorcia W3C Tim Berners-Lee řekl: „Síla webu je v jeho univerzalitě. Přístup pro každého nezávisle na schopnostech je jeho základní prvek.“ Na tuto větu by měl myslet každý tvůrce i majitel webu.

Pokud nechcete přijít o zisk a víte, že každý zákazník je důležitý, představuje přístupnost jednu z klíčových vlastností moderního webu.

 


Heslo zpracoval: Marek Rolný 23. 7. 2012 (aktualizace: 23. 7. 2012)

Jste připraveni vyladit svoji strategii?